16 september 2008

Min gamla dockvagn





Titta så fin och välbevarad min gamla dockvagn är. Det är en Emmaljunga i röd manchester som jag fick i födelsedagspresent 1986 av min mamma och pappa. Oj, oj va stolt jag var när jag körde omkring min dockor och nallar i den. Under ganska många år har den sedan stått undangömd i ett förråd hemma hos mina föräldrar, men nu har den fått komma till användning igen. Lilleman kör omkring sina nallar i den. Han tycker att det är jätteroligt, men jag kan inte förstå varför han måste brumma som en bil när han kör. Visst är det märkligt, göra alla små pojkar så med allting som går på hjul?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Så fin den är :)
Jag har också min dockvagn kvar som jag hade när jag var liten, dock inte i fin röd manchester som din:)
Kul och bevara sådana minnen.

Hoppas allt är bra med er annars.
Hur känns det att jobba igen?

Kramar på er.

Anonym sa...

Ha, ha, så kul!
Vad roligt att den är bevarad.
Min var äckligt spygrön och jag körde runt mina kaniner och marsvin i den,haha.
Kanske bra att den inte finns bevarad, haha.
Ha det gott!
Kram Bodil.

Stina sa...

Haha...allt med fyra hjul vet du...Vad kul att ha en sådan kvar.:-) Kram

Gårdsromantik sa...

Vilken raritet!
Hade något liknande men i marinblått - attans att man inte har den kvar.

Kram Maud

MiaMaria sa...

Hej!

Så kul att kunna ta fram något som man själv hade som barn till sina egna......vilken härlig röd vagn!

HA´det så gott!
MiaMaria

Julias vita drömmar sa...

Så fin din vagn är :)

Kika in hos mig vetja ;)

Kram!

Hela rubbet sa...

ha ha Va kul att pojken tror att dockvagnen är en bil. De där tror jag sitter i generna

Vikeskärs hem och vardag sa...

Vilken söt vagn :) Jag har också kvar min fast i lila och vit :)
Kram

Anonym sa...

Hur har du fått dit de söta hjärtanen brevid din rubrik ? Ser jättefint ut :)

Kram!

IKT i min vardag sa...

Så fin din dockvagn är, den har du tagit väl hand om. Min dockvagn hade du inte velat se idag, fast jag hade ju två brorsor som använde den också...;-)

Kram Linda