7 januari 2009

Lite av varje



I måndags förmiddag var vi ute på sjön och åkte skridskor. Isen var mellan 10-15 cm tjock, solen sken och vi hade det underbart. Det var fler än vi som hade dammat av skridskorna och som lekte Bambi på hal is, vilken känsla det är att åka skridskor utomhus på en sjö, sådan enorm frihetskänsla.
När fötterna började ömma gick vi upp på land och drack varm chokladmjölk och åt bullar. Mysigt!!!



Dessa båda fick jag i julklapp. Älskar Willow Trees änglar och figurer!!! Den övre heter "Angel of the Heart" och den undre heter "Love".
Vill även passa på att tacka er alla för era gulliga grattismeddelanden angående vårt husköp. Kunde väl aldrig ana att så många av er också har 70-tals hus, men egentligen drömmer om något helt annat. Nåja, att inreda vårt 70-talshus till ett harmoniskt, lantligt och vitt hem ser jag som en spännande utmaning. Många av er har ju bevisat för mig att det går alldeles utmärkt. Tack för all inspiration ni ger mig genom era bloggar!!!


Skulle behöva er hjälp!!!
Huset vi har köpt ligger inte ute på landet, utan i utkanten av ett litet samhälle, visserligen gränsar det mot skogen, men på landet ligger det ju INTE.
Eftersom min blogg har namnet "Ett hem på landet" så kommer det ju inte att stämma längre när vi flyttar till vårt hus.
Nu till min fråga:
Finns det någon möjlighet att byta namn på sin blogg utan att förlora allt man redan har skrivit där?
Vill helt inte starta en ny blogg, eftersom jag trivs med den jag har och den är ju redan uppbyggd så som jag vill ha den.
Vore så tacksam om någon ville hjälpa mig!!!

4 kommentarer:

kaos i ett vitt hus sa...

hej!
jsg tycker du kan ha kvar ditt namn för som du skriver så kommer du ju dels ha en dröm om ett gammalt hus -kanske på landet? och dessutom kommer du ju att inreda lantligt och skapa en lantlig atmosfär i huset + att ni inte kommer bo mitt i stan. lycka till med hur du nu väljer att göra men bloggen är jättefin i alla fall!
kram, ninna

Kristin sa...

Hejsan! Det går att gå in på bloggen och ändra. Du kommer ha alla inlägg kvar - men alla som länkat till dig med den gamla adressen kommer inte att hitta den nya. Om du vill byta adressen gör du såhär: gå in på din blogg under "inställningar", välj fliken "publicering". Där finns en ruta där du kan ändra din adress.

Om du inte vill att alla ska "tappa bort dig" när du byter adress kan du ju alltid starta en ny blogg och ha den gamla liggandes kvar, med en hänvisning om att du bloggar på den nya bloggen istället.

Eller så fortsätter på samma blogg och kanske bara ändrar titeln som visas på bloggen (alltså inte själva adressen utan "bannern" längst upp). Det kan du ändra på "inställningar" och sedan välja fliken "grundläggande" och sedan i rutan "titel". Det var några tips som du kan fundera på!!! :-)

Vi var också ute på isen, det var på nyårsdagen. Fast vi var inte så smarta att ha med oss mat... andra hade gjort upp en eld på strandens grillplats så gissa om vi blev korvsugna... vi åkte hem och åt lite julchoklad istället! *fniss*

Kram till dig och jag önskar er verkligen lycka till med det nya huset. Ligger det möjligen i utkanten av L då måntro?

/Kristin

Lantliga drömmar sa...

Mysigt med skridsko-dag ute på isen!

Ja, willow tree-fihurerna är ju så fina! Jag har själv en 5-6 stycken, förutom julkrubban, och jag vill bara ha fler och fler :) Love-figuren har jag också, men just den ängeln har jag inte. Vackra är de hur som helst!

Sara Mårtensson sa...

Hej!

Grattis till husköpet!! :-)

Tycker också att du kan ha kvar ditt bloggnamn men om du vill byta så kan du ju bara göra en ny banner med ett nytt namn och ha kvar bloggadressen så alla hittar till dig.

Fina willow tree saker du fått!
Ha en fin vecka!

Kram Sara