25 maj 2010

Ta med våren inomhus





Vårens vackraste tid är nu! Nu blommar hägg och snart även syrenerna. Körsbärsträden står i blom och det är en underbart skir vacker grönska ute. Jag plockar gärna med mig kvistar av våren in och sätter i vas. Visst, det varar inte så länge, men ååå så vackert det är och va gott det doftar även inne på det viset. Den här tiden går alldeles för fort bara..jag önskar att majmånad vore dubbelt så lång.
Kannan på första bilden kommer från Miljögården och den köpte jag på ett inredningsparty jag var på för några veckor sedan. Den lilla vasen på andra bilden är köpt på IKEA.

2 kommentarer:

Stina sa...

Ja, det är en underbar tid nu. Både ute och inne känns det som. Allt blir ljusare.:-) kram Stina

Kristin sa...

Hej Anna, jag gör som du, älskar verkligen att det är så grönt nu! I mina ögon är även ogräset vackert, jag har just nu en stor kanna med hundkex i... *ler*

Det är väl som skomakaren sa, att man ska ha ledigt mellan hägg och syren. Tyvärr tenderar maj att bli så uppbokad, det är avslutningsgrejor på dagis/skola och ibland känner jag att jag bara skulle vilja stanna tiden och inte göra något, bara titta på humlorna! :-)

Kram till dig och familjen!
/kristin