27 september 2008

Höst









Hösten är härlig!
I alla fall när dagarna är soliga med hög och klar luft, och när mornarna är kalla och det ligger lite dimma över fälten. Hösten är så härligt vacker när alla trädens löv skiftar färg från grönt till rött, oranget och gult. En annan sak som är bra med hösten är att man kan krypa in i tjocka tröjor och koftor och slipper visa sig mera i bekini. Sen finns det nog ingenting som smakar så gott på hösten som äpplen. Nu bär äppelträdet i vår trädgård frukt. Vi plockar och äter som de är, bakar äppelpaj och andra bakverk med äppeln. Mums va gott det är!!! Sedan när solen har gått ned och det blivit mörkt både ute och inne är det så mysigt att plocka fram ljusstakar och tända ljus och dricka en kopp the. Visst är hösten härlig!!!




6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara höst!!!

Jag håller med dig till fullo, jag ÄLSKAR hösten.
Tända ljus, varma goa plädar och en god kopp te eller varför inte lyxa till det med en kopp varm choklad toppad med en liten klick vispgrädde :)

Hur får du till dina hjärtan som du har i din bloggrubrik?
De är så söta.

Kramar!

Beas sa...

Jag håller helt med om att hösten är underbar!

Helt fantastisk!

Anonym sa...

Hösten är himla fin, jag håller också med.
Kram Bodil.

Anonym sa...

Tack tack, så glad jag blir :)

Angående stolarna så köpte vi bord + fyra stolar på rean och då gick allting på lite över 5000:-.
Stolarna tror jag ligger på runt 1000 lappen om jag inte minns helt fel.

Angående bakgrunden till min blogg. Om tittar längst upp till vänster på min blogg så ser du att det står "the cutest blog on the block". Klicka där så kommer du direkt till den sidan. På vänster sida, en bit ner, så står det free backgrounds, klicka där. Till höger ser du massvis med olika bakgrunder (alla passar tyvärr inte till bloggen men du får prova dig fram). När du hittat en fin bakgrund så klickar du på den. Då kommer det upp lite info och lite längre ner så är det en ruta med text som du markerar och kopierar. Sedan går du till din blogg, klickar på anpassa och lägg till en gadget. Leta rätt på HTML/Java script och lägg till det. Klistra in det du kopierat i rutan och spara. Sedan ska det vara klart.

Hoppas du förstår något av det jag vimsat ihop, är inte så bra på och förklara. Fråga om det är något.

Kram!

Anonym sa...

Vad kul om vi inspirerade dig till att pyssla!
Då får du ju visa vad du pysslade ihop.

Kram från brudana Morse.

Anonym sa...

Så fin din sida blev :) Vad roligt att det fungerade.

Kram!