11 september 2009

September

Så har månaden september kommit och halva har visst snart redan gått. Dagarna går och veckorna går och jag vet inte riktigt vart de tar vägen. Härligt underbart väder har vi i alla fall, soliga dagar, luften känns frisk och lätt att andas, det blommar fortfarande lite här och där i trädgårdarna, äppleträden dignar av frukt och i skogen plockas det kantareller. Hösten är bra underbar i alla fall!!!


Nu har vi äntligen skaffat oss en ny kamera och det blev en system digitalkamera av märket Canon, är supernöjd hittills, även om jag har mycket kvar att lära mig. Är så mycket roligare att fotografera nu när resultatet blir ett annat.







För övrigt så har hösten även inneburit att alla vardagsrutiner sätter fart igen. Även om jag är mammaledig nu och njuter av det fullt ut, så är det ändå skönt när hösten kommer och allt drar i gång igen. Kören har börjat igen, älskar verkligen att sjunga man blir så glad och mår bra i hela kroppen, en gång i veckan övar vi och då har jag min "egentid" = underbart!!! Maken och Lilleman har börjat på minisim, vilken båda två tycker är så roligt, hi, hi, mina vattendjur. Tre dagar i veckan går Lilleman hos sin dagmamma, han tycker att det är skönt att komma bort från Lillasyster en stund och sen är det ju roligt att få leka med sina kompisar.
Det går framåt med hallrenoveringen, trappan ska ha en sista strykning med målarfärg och nu i helgen ska vi börja tapetsera, längtar tills det blir klart så att jag kan börja inreda. Har ju redan gjort det för min inre syn, men snart ska det bli verklighet och det känns så skönt!
Bilder kommer så småningom!

4 kommentarer:

MammaSusan sa...

Vi har också en Canon systemkamera, det är ju så roligt att fota =), nu för tiden har jag inte så mkt tid dock. Tack för kommentaren i min blogg =)

Kramis

Lisa sa...

Åh, vad roligt med ett nytt inlägg. Längtar efter bilder på renoveringen också.:-)

Den som väntar på något gott...

Håller med om att hösten är härlig.

Kramar

promenader på landet sa...

Hej Anna! Kul att höra i från dig och vad kul att du hittade en kamera, som du blev nöjd med! Dina bilder är verkligen jättefina! Vad skönt det låter att vara föräldraledig det är bara att njuta! Vad kul med en körsångare till! Jag sjunger i en kör som heter Saltblandning, en tjejkör vi sjunger lite blandat, men nu börjar vi ladda för den årliga julkonserten. Ha det så bra kramar från Maria

Eddan sa...

Hejsan!

Ja, läget är A och O, så är det ju och det var därför vi valde just den bostaden vi flyttar till. Vi kommer att bli storkonsumenter av vit färg igen ;-)!

Vi har haft fyra visningar på huset. Två spekulanter har lagt bud - ett nygift par som bor i byn och en familj som ska ha det som semesterboende till att börja med.
Samma dag som de nygifta lade sitt bud så åkte de på honeymoon till USA en månad så vi vet inte hur det blir med dem. De andra håller på och kollar upp lite olika saker, köparen har ju undersökningsplikt så det är väl där vi står just nu. Väntan och åter väntan.

Det ska bli skönt att få börja fixa med lägenheten, förhoppningsvis nästa vecka när maken är tillbaka från älgjakten. Vi ska få börja måla så snart golvkillen slipat parketten. Längtar!

Må så gott hela familjen!

Kram från Anette