16 september 2009

Hallrenovering

Vill varna alla känsliga tittare: Hemska furubilder kommer att visas i detta inlägg!
Är du känslig av dig så rulla inte ner och titta på bilderna. Tänkte nämligen visa lite smakprov från vår hallrenovering. Vi är inte färdiga ännu, men nu börjar man kunna se vart vi är på väg.
Före bilderna visar hallen som den såg ut när vi flyttade in = Mörk och Dyster. Det var mörkbetsade lister överallt, hemskt furupanel i taket och trappan, också den i furu, hade grön helteckningsmatta på stegen. Eftersom det enda ljuset som kommer in i hallen är från ett sidofönster till dörren så kändes hallen riktigt mörk och hemskt dyster, det hjälpte inte ens att det var hyfsat ljusa tapeter på väggarna.
Visar även ett par bilder från renoveringen. Vi har rivit bort heltäckningsmattan i trappan, tagit bort de tre nedersta spjälorna och har målat vitt, även taket har blivit vitt. Vilken skillnad det blev i hallen av bara det, mycket ljusare och inte alls lika dystert längre. Har även målat alla lister vita, samt håller på att tapetsera. Ska tapetsera klart nu till helgen, sedan är det inredning som gäller, ÄNTLIGEN, den biten är ju min.




Före hallrenoveringen



Före hallrenoveringen

Under renoveringens gång



Inte så bra bild, men man kan i alla fall få en aning om hur tapeterna ser ut.


Visar mera bilder sedan när vi är färdiga. Tänkte ha en liten skrytvägg och håller på att välja ut foton dit, men har problem med vad vi ska ha för fotoramar. Var hittar man fina som inte är allt för dyra, budgetvarianten är min melodi? Fotona kommer att vara svartvita, vilken färg ska ramarna ha tycker ni? Vita, svarta eller silver? Behöver era tips och idéer nu!






8 kommentarer:

Susanna sa...

Vad härligt att få bort all furu!

Ikea har väl fina ramar? Jag gillar lite tjockare med djup i, vet du hurdana jag menar? Svarta till vita väggar är snyggt!

Kram, Susanna

MammaSusan sa...

Håller med ovanstående Ikea har massor med ramar i bra priser!

Super fint blir det i er hall!
Vår trapp är ganska lik er & var också i furu innan med brunfilt på trappstegen, en renovering vi aldrig kommer göra igen (om vi skulle flytta)

Hoppas ni mår bra allihop!! Kram

♥ Fyra årstider sa...

Nu vill jag måla vår trapp!! Men först måste vi bli klara med allt annat och min man jobbar mycket helger. Jätte snyggt!
Kram Lotta

Lisa sa...

Åh, vad roligt med bilder och vad fint det ser ut!!! Kul! Gekås har billiga ramar om ni har vägarna förbi. Svägerska köpte massor av ramar där till sin skrytvägg. :-)Svarta ramar blir väldigt effektfullt tycker jag.

Kramar

Ingela la la sa...

Både Ikea och Gekås har billiga ramar. Jag är ju sån som tycker att man kan blanda lite.. modeller och formar och färg på ramarna fast det är det ju inte alla som gillar :)
Det kommer nog bli kanonfint det där!

Ha en bra kväll!

Inspirera Mera sa...

Vilket underbar skillnad det har blivit! Jag föredrar personligen svarta ramar. Kram Sandra

Kristin sa...

Hej Anna! JAg kan verkligen rekommendera Gallerix ramar. Deras standardsortiment är jättefint, enkla enfärgade ramar. Jag köper deras svarta modell och har sedan vit passepartout, vilket blir jättefint ihop med svartvita bilder. Jag har provat svart passepartout också men tycker bilderna blir bättre med vit. Gallerix kan dessutom för en billig penning montera bilden syrafritt så att den står sig lääääääääänge!

Kram - jag har mailat dig! Är så glad över att blivit tillfrågad. Mitt mail var nog lite stressigt skrivet men jag tycker verkligen det ska bli kul, och tackar på förhand! :-)'

/Kristin

PS: Vilken skillnad på hallen!!! JÄTTEFINT!!!!

Anonym sa...

Tack :)

Jag hoppas att allt är bra med er.

Kram Åsa