8 oktober 2009

Mera hall



Det blir visst långt mellan inläggen här nu. Det har varit ganska mycket den senaste tiden, renovering, dopförberedelser mm, familjen måste gå först och då får bloggen pausa lite grand. Men nu är hallrenoveringen snart klar, det som återstår nu är lite fix med trappstegen, sedan är vi äntligen klara med vår hall. Idag visar jag lite hallinredning.


De små skålarna med rosor, hade vi som bordsdekoration vid Lillasysters dop. Det är ljuskoppar från IKEA, som vi la vita stenar i botten och sedan stack ner en ros i. Dopet var nu i söndags. Det blev verkligen en fin, minnesvärd och lyckad högtid, dop i kyrkan med efterföljande dopfest tillsammans med våra nära och kära. Kanske kommer någon bild från dopet fram över vem vet.
TACK Kristin för att du var med och fotograferade!!! Ska bli spännande att se bilderna!




Under trappan har vi satt en skoförvaringsbyrå från IKEA. Med två små barn i huset så blir det en hel del skor att hålla ordning på och jag gillar förvaring, som är lätt, även för barnen att använda.


P.s. Måste bara frågar er om ni har något bra knep när det gäller fönsterputsning. Jag vet inte vad de som bodde i huset innan oss har putsat med, för hur jag än försöker göra fönstren resa så ser de flammiga och tråkiga ut efteråt. Så trist!!! Någon som har något bra knep för att få flammiga fönster skinande rena igen???? Snälla dela med er!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

JÄTTESNYGGT!!!
Vilken skillnad på hall :) Tapeterna älskar jag, så fina och kanonbra med mycket förvaring och speciellt för skor som har en förmåga att spridas runt.

Så roligt med barndop :) Jag hoppas att det blev en riktigt mysig dag. Vackra blomsterdekorationer, enkelt och så vackert :) Ofta är det det enkla som är så vackert.

Önskar dig en trevlig dag.
Kram Åsa

Stina sa...

Så fint alltså.

Jag tvättar mina fönster med varmt vatten och diskmedel. "Yes" diskmedel. Då blir de fina.
Kram Stina

Lisa sa...

Vad fint det blir!

Jag tvättar, liksom Stina, fönstrena med vatten och yes. Tycker det blir bättre resultat än med fönsterputs. Viktigt dock att torka torrt med torr trasa. En kompis torkar torrt med tidningspapper, men det har inte jag provat.

Kramar Lisa

promenader på landet sa...

Hej och hoppas du har det bra hemma med dina små barn! Roligt med dop! Vad jättefint du har det i hallen jag gillar zinkhusen! Må så jättebra! Stor kram från Maria

♥ Fyra årstider sa...

Ser väldigt ljust och fint ut.
Kram Lotta

Lantliga drömmar sa...

Så snyggt det blir i hallen! En helt annan hall! :)

Du, tänk att för en tid sedan trodde ni säkert inte att ni någonsin skulle ha problem med att fylla hallen med skor, och nu har ni två mirakel som löser det problemet! :) Livet förändras, underbart! :)