9 mars 2013

ÄN ÄR DET VINTER KVAR, SÄGER MOR

Det är så lätt att lura sig så här i mars när solen börjat värma oss och snön börjar töa bort. Vårkänslorna kommer smygande och man längtar efter att lägga undan alla tjocka overaller, mössor och vantar. Men än är det vinter, även om vi går mot ljusare tider. Min farfar brukade säga att när tallen släpper sina barr då har det halvsnöat. Såg på tallen hos mina föräldrar att den hade släppt barr nu i veckan som gick. Men inte vill jag ha lika mycket snö till, som det har kommit hittills i vinter. Samtidigt så vill jag inte att våren ska komma riktigt än, för när solen lockar fram knopparna så fryser de så lätt när bakslagen kommer, ja för än är vi bara i mars. Än har vi ju inte kommit till april med dess växlande väder.

Undrar just om det blir mer sparkväder i vinter.

Underbara solsken, vad du gör mig glad!

Sovande liten E med mamma på promenad.

5 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilka härliga fina vår vinter bilder! Jag längtar faktiskt till mer värme nu, i dag har det blåst väldigt kallt hos oss! Ha en fin helg kram från vännen Maria

HönaPöna sa...

Jag vill inte ha mer snö nu... men har vi bara tålamod så är våren snart här, det blir fin-fint det!

Stina sa...

Härliga bilder. Vi har varit på sparktur ute på isen idag.:-) Kram

my Haven sa...

Jag är redo för våren, men det skulle kännas fel om den kom redan... Det blir alltid så tråkiga bakslag då, eller hur?!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vackra vinterbilder! Nä, inte lika mycket snö till, men om två veckor cirkus, kan det väl bli lite vår!

Kramar
Petronella