19 mars 2013

ISKALLA VINDAR


Hualigen va kallt det är i Småland idag. Brrr, det blåser isvindar och man känner inte alls för att sticka ut näsan någon längre stund. Nej då är det bra mycket skönare att stanna inne och ta tag i projekt som blivit liggande. Det är ju bättre att göra innegöra nu för när våren väl har kommit på allvar vill ju ingen sitta inne. Och nu när jag har skrivit att jag håller på med något här, så kanske det blir moroten som gör att jag verkligen kan få det klart. 
På vårt köksbordet står en vas med blåbärsris som nu har slagit ut när det fick komma in i värmen. Det är vår snälla granne som har plockat det och barnen fick buketten av henne för ett tag sedan när de var ute och lekte. Blir så glad av att se det, för hur härlig än vintern är så börjar även jag att längta efter våren nu.

3 kommentarer:

HönaPöna sa...

ja, fy vad det är kallt... fick bli en kort tur på gården på förskolan idag!
Lycka till med de där projekten! :-)

Prinsessorna på Bellevue sa...

Ja, visst är det väldans kallt... Brr... Nej, nu får det bli vår tycker jag! Vilket vackert blåbärsris! Lite vårkänsla inne i alla fall...

Kraam
Petronella

promenader på landet sa...

Visst är det trist när det blåser, lika bra att stanna inne! Så fint med blåbärsris vi får ta in våren i stället när den dröjer...! Ha detgott kram från vännen Maria