17 april 2009

Vårt vita sovrum!


Idag visar jag vårt sovrum, det rum i huset där jag verkligen vill att det ska råda harmoni och lugn och ro. Det ska vara lättstädat och inte ha några onödiga, överflödiga saker. Enkelt och snyggt är min melodi.
Vårt sovrum går i övervagande vita nyanser, just nu har jag valt att blanda in lite blåanyanser i kuddarna och i gardinerna. Det ger en sval och härligt känsla mot allt det vita tycker jag. Som fåndvägg har vi satt liggande panel vid huvudgaveln på sängen. Något som jag är så nöjd med, tycker att det blev så fint! Tack älskade maken min för att du gick med på mitt önskemål! Puss!!!


Säng och sängbord kommer från IKEA. Lampskärmarna och lampfötterna är köpta för en väldigt billig peng i Ullared för många år sedan. Kuddarna har jag sytt själv.

P.s Ni får ursäkta att inte bilderna inte är så bra, min digital kamera är inte den bästa. Önskar mig verkligen en digital systemkamera.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Jättefint med den liggande panelen!

Eddan sa...

Hej!

Kul att se vad ni har pysslat med på sistone. Huset verkar jättefint, ser fram emot fler bilder därifrån.

Vi håller också på att renovera. Flickorna ska egna rum och vi ska byta sovrum. Maken håller som bäst på att spika liggande planspont som fondvägg bakom sängen :-)! Längtar tills det är klart, ert sovrum ser jättemysigt ut.

Må så gott och lycka till med ert egna hus även i fortsättningen!

Kram från Anette

Malin - I min trädgård sa...

Det ser verkligen härligt ut! Gillar att panelen blev som en fondvägg. Kanske knycker det tipset :).

Kram M

Lisa sa...

Vad fint det blev! Jättesnyggt!

Kram Lisa

Stina sa...

Det var vitt och vackert!:-) Kram

Gårdsromantik sa...

Så snyggt med panelen och vilken snygg sänggavel från IKEA!

Kram Maud

Lantliga drömmar sa...

Så fin väggen med liggande panel är! Jättecharmig, och den passar så bra där i ert vita vilsamma sovrum! :)