28 april 2009

Vitsippor och Blåsippor = Vår


När vitsippor och blåsippor blommar i backar och dikesrenar, då vet man att det är vår. Här har vi haft underbart vårväder, med sol och värme, blå himmel och fågelsång i många, många dagar nu. Det är sååå underbart!!! Våren och alla vårtecken är verkligen som balsam för själen efter en lång vinter. Jag blir så glad, det riktigt spritter i benen och jag känner för att liksom Ronja Rövardotter gå ut och skrika mitt "vårskrik". Så alla ni som bor i Småland...hör ni någon som skriker av glädje i solskenet så är det bara jag, hi,hi.

2 kommentarer:

promenader på landet sa...

Visst är det härlig tid nu jag njuter varje dag! Vårskriket är inte så dumt man känner sig lite vild när hela naturen vaknar upp igen! Vackra foton du har!
Kram Maria

Stämningsfullt sa...

Hej!
Ja den här årstiden är verkligen underbar :)
Kram!