16 maj 2009

Förändringens vindar blåser

Oj, va glest det är mellan mina blogginlägg nu för tiden. Det har varit en händelserik vår, mycket har hänt och mycket kommer att hända i vår familj även framöver. Lilleman ska bli storebror, vi väntar barn, en liten dotter. Men vår lilla flicka växer inte i min mage, utan i våra hjärtan. Hon väntar på oss i landet långt borta, samma land som vi hämtade Lilleman i för några år sedan. Vi är så otroligt lyckliga och tacksamma över att vi har fått det stora förtroendet att åter igen bli föräldrar åt ett litet barn som av olika anledningar inte kan växa upp i sin biologiska familj.
Vår dotter är hett efterlängtad, både av oss och av sin blivande storebror och om några veckor får vi äntligen varandra. Allt är klart och förberett för Lillasysters ankomst, spjälsängen är bäddad, nyinköpta och nytvättade små klänningar, tröjor och koftor ligger i garderoben. Resväskorna står framme och bara väntar på att bli packade.
Älskade barn,
vad vi längtar efter dig!!!




11 kommentarer:

promenader på landet sa...

Men vad roligt!!! Jättegrattis till er, att ni får ett barn till det är ju det mest fantastiska vi får vara med om i livet. Hoppas ni får åka snart och Lycka till med allt!! Många kramar från Maria

Malin - I min trädgård sa...

Stort grattis till er! Vad härligt det är att vänta barn - oavsett om det är ett biologiskt barn eller inte. Lycka till!

Kram M

Eddan sa...

Men HEJ!

Kul med din kommentar hos mig - jag har nyss varit inne på FL och "efterlyst" dig (fast du kanske såg det så det var därför du kikade in hos mig ?!?)

Ett riktigt stort GRATTIS till lillasyster! Hoppas att ni snart får åka iväg och träffa varandra.

Lycka till!

Kram från Anette

Lantliga drömmar sa...

Åh så härligt med ett syskon till grabben och en dotter till er!

När ni hade köpt ert hus, innan du berättade att det var det som var nyheten, trodde jag ni kanske skulle få hämta ett till barn, men det blir alltså nu istället! :)

Önskar er stort lycka till med resan och allt!
Var välsignade!

Kram!

Stina sa...

*snyft* Börjar nästan tjuta. Kan känna känslan.
Kramis Vad kul!:-D

Lisa sa...

Jag gläds med er här också!
Kramar

Anonym sa...

Nämen åh så glad jag blir för er skull :) GRATTIS!!!
Lycka till!!!

Jag har slutat blogga men jag kommer självklart att kika in hos dig dagligen även om jag inte alltid kommenterar. Min mailadress är detsamma om du känner för att hör av dig någon dag.

Kram Åsa (Borta bra men hemma bäst)
bortabra-menhemmabast@hotmail.com

♥ Fyra årstider sa...

Det går son en glad känsla över hela min kropp..så undderbart att få hämta hem er lilla flicka..lycka till med allt.
Kram Lotta

Kristin sa...

GRATTIS, så roligt för er allihopa!!! Hoppas allt går bra med resa och sista väntan och allt det där, har hört att det är väldigt jobbigt (har en f d arbetskompis som adopterade och det var jobbigt för dem på sluttampen). Så kul att ni nu får "en av varje", så tyckte jag i alla fall när vi fick Matilda. Fast jag var å andra sidan så lycklig bara över att det blev ett barn så jobbigt som vi hade det med vårt andra barn (3 mf på raken på ett år innan hon kom och före det två år när jag inte alls blev gravid).

Ha det jättebra och VÄLKOMMEN säger jag till den lilla tjejen redan nu!

Kram / Kristin

Kul att du gillade kopiorna, förresten! :-)

♥ Fyra årstider sa...

Undrar hur det gått för er..finns er lilla flicka hos er nu?
Vilken söt säng ni ordnat
Kram Lotta

Kristin sa...

Hej hej Anna! Kul att höra från dig. Tiden går av någon anledning väldigt fort när man har två barn... ;-) Skönt att höra att allt är bra med er. Det är klart att det är en omställning att gå från tre till fyra, så lite avundsjuka är nog helt normalt skulle jag vilja påstå.

Så bra att mitt tips om Brottsahemmet föll väl ut. Jag gillar absolut dem, de har så bra struktur och ordning på sina grejor också, inte alls som i Moheda där man kan hitta liknande saker på helt vitt skilda håll (olika byggnader).

Ha det så bra och hälsa alla i familjen!!!

Kram Kristin