29 november 2008

Advent

Nu är det pyntat och fint i vårt lilla hus, så nu är vi redo att fira 1:a advent imorgon. Vi har tagit fram adventsljusstakar och stjärnor till fönstren, att en krans på ytterdörren, bakat adventsbullar, samt pyntat och piffat lite här och var. Idag har det spelats julmusik på CD hela dagen. Tänk, nu börjar julen på allvar. Som jag har längtat. Julen är absolut det underbaraste tiden på hela året. Nu fattas det bara lite snö och minusgrader för att det ska bli riktig julstämning på allvar. Visar ett par bilder från vårt pyntade hem!
Adventspyntat i vårt köksfönster. Usch så grönt och tråkigt det är utanför fönstret. I min drömmar vaknar jag i morgon och hela världen har blivit vit och frostig eller snöig. Hur stora är oddsen?







På byrån i hallen har jag ställt en ommålad, loppisfyndad ljusstake. Bonaden på väggen är sydd i korsstygn, dock inte utav mig. Är lite svag för broderade bonader och dukar!

KRAM & TREVLIG 1:A ADVENT!!!

3 kommentarer:

Noamaja sa...

Så adventsmysigt ni har... Tack för det fina välkomnandet till bloggvärlden i min blogg. Får se nu om jag kan vara lika flitiga som ni andra;-)

Ingela la la sa...

Ni ser ut att ha det riktigt mysigt!

Ha en bra adventskväll!

Ingela

Två systrar sa...

Trevlig advent!! Ser att du också är lycklig ägare av den fina ljusstaken..:-) Kram C&M