3 november 2008

Vilken underbar helg!



















Tror inte att jag behöver skriva så mycket till detta inlägg, bilderna talar för dig själva. Tänk att den första snön fick ligga kvar! Helgen har bjudit på strålande solsken, klarblå himmel, precis lagom många minusgrader, rimfrost, gnistrande snö. Jag har njutit för fulla muggar, bättre Alla Helgona väder kunde jag inte drömt om.
Lovade er en liten tävling/utlottning för ett tag sedan. Har inte glömt bort det, jag lovar att den snart kommer att dyka upp här i bloggen.
KRAM KRAM KRAM

12 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej, ja det är det huset som är på bilden. Fast vi har valt svart tegel och kommer att måla huset i bruten vit. Kommer bli fint tror jag :) Ja det är jätte skoj att få ett nytt hus. Är erat hus gammalt? gamla hus har ju sin charm. Kram Maria

Lotta sa...

Här nere i Skåne har det varit regn som fallit, inte lika kul!

Väldigt vackra bilder! Tänk om vi kunde få så vackert här nere också. Fast det är klart, det kan i så fall få vänta en månad ungefär!

Ha det gott och njut av det vackra vädret!
Kram
Lotta

Anonym sa...

Åh gud så underbart mysigt det ser ut!
Det snöade hos oss i fredags...stora flingor...men det la sig aldrig tyvärr.
Jag längtar så efter snö!

kram!

Stina sa...

Det är då tur att det finns så där fina dagar under den här mörka årstiden. Väldigt fina bilder. Kram

Lantliga drömmar sa...

Vilka helt underbara bilder!!
Här har också snön fått ligga kvar över helgen, och det är ju så vackert, men fullt så mycket snö som ni har har vi inte här. Njuter gör jag hur som helst! :-)

Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!!!

Ååå så läckra bilder...vi fick bara tre korn snö.....titta det snöar sa jag...å mamma sa Edwin det är ju bara nattflugor...hihihihi...

Kram Nilla

Susanne sa...

Wow! Vad mycket snö! Jag bor också i Småland men SÅDÄR mycket snö har vi inte där jag bor. Men det kommer nog!

Vilket fin blogg Du har!

www.undersolen.se

Kristin sa...

Hej hej, vi har haft det lika vintrigt som ni, som du har sett på bloggen. Blir lite nyfiken på var du egentligen bor???? (Du får maila mig så du slipper bli offentlig... fniss).

Den lilla kökssoffan är egentligen en utdragssäng för barn. Min pappa hade den, han har ju en liten antikaffär. När vi fick den var den äckligt senapsbrun men nu är den mycket finare i vitt, tycker jag. Jag är lite knäpp så jag gillar att man ser de gamla maskhålen i träet... har medvetet inte spacklat över dem. Tycker istället att det är kul med patina...

Nu smälter det rejält hos oss. Har vaknat flera gånger i natt av att det dråsar ner snö från taket och det låter som om taket håller på att rasa av det med.

Ha det så bra!
kram K

Unknown sa...

Väldigt vackra vinterbilder du visar,blir så ljust och fint med gnistrande snö!=)

Här i Lappland så har vi också haft sol och blå himmel.Men inte alls mycket snö som det brukar vara så här års.

Kram Maria

Anonym sa...

Tack :)

Jag håller också på och syr julstrumpor eller kanske snarare julstövlar (mina ser inte så där nätta och fina ut som alla andras julstrumpor...hahaha). Men för att vara första gången jag syr julstrumpor och att jag dessutom är nybörjare på och sy överhuvudtaget så är jag nöjd :)
Sydde även en ljuspåse för första gången, bilder kommer på den.
Ska bli kul och se dina julstrumpor :)
Tänk att julen närmar sig med stormsteg nu.

kram!

Ekebo sa...

Tack för kommentaren! Snö det ger ju genast mer jul känsla här regnar det just nu, usch!

Ha det gott! Kram Malin

♥ Fyra årstider sa...

Jag kommmenterar ett gamalt inlägg...men vad vackert du bor. Landet är fantastiskt.
Kram Lotta