27 november 2008

Min älskade Lilleman!

Mysig skogspromenad, i fredag för nästan en vecka sedan. Snön hade fallit som puder den natten och det var soligt ute och precis lagom många minusgrader. Vid ett omkullfallet träd, hittade vi tomteskägg, tänk att Tomten hade gått precis där och fastnat med sitt skägg, det tyckte Lilleman var så konstigt. Men ingen Tomte syntes till fast vi letade. Han hade nog fullt upp med att slå in julklappar till alla barn, så han hade nog inte tid att vara ute i skogen just då.



Tyvärr så töade all snön bort igår. Det är väl typiskt. Jag som ville ha en vit, snöig och kall 1:a advent.



Glöm inte att delta i utlottningen, i inlägget under!
KRAM KRAM KRAM

6 kommentarer:

Marie sa...

Här är snön oxå borta, så himla tråkigt för jag hade oxå velat ha en vit 1:a advent.

Anonym sa...

Så söt han är er lilla lilleman där han spatserar fram :)
Här håller snön också på och töar bort :(
Idag har vi runt 10 plusgrader och blåst, så tråkigt...

Tack så mycket :)
Det är så mysigt när vi äntligen får plocka fram adventsakerna, ska jag vara ärlig så har jag redan fusktänt, jag kunde inte hålla mig ;)

Tänderna ja...ajajaj...blev likadant som förra gången, det sprängvärker i hela kinden upp mot örat, jag hoppas att smärtan snart ger med sig.

GRATTIS till din vinst :)
Jag såg att du vunnit inne hos Bea.

kram vännen!

Beas sa...

Hihi...ett tomteskägg. Det är så härligt att se dem börja fundera och klura över olika saker i livet.

Jag tycker också det är så otroligt synd att snön smälte bort. Jag skulle gärna velat ha kvar de centimetrarna med snö och så de få minusgraderna. Det är en perfekt vinter för mig som är mycket bättre än bar mark och sex plusgrader och regn. :-(

Ha en underbar fredag!

Kram Bea

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt med en skogspromenad i snön... och tomteskägg...Det låter ju jättehärligt, och jag kan förstå att han tyckte det var lite konstigt, men säkert spännande också!
Kram
Marie

Skomakartummen sa...

Så söta tankar de små har... kram sari

Erika sa...

mysigt. Saknar snön som kom förra veckan men försvann så fort. allt var så mysigt och vackert för ett tag. Speciellt när man får se det genom ett barns ögon så som du beskriver. Kram