7 augusti 2008

Semester på Gotland del 2

Här kommer fortsättningen och som jag lovade bilder från Visby. Tog massor av foton och jag kan inte visa alla, men har valt ut ett axplock från denna underbart mysiga stad. Bilderna är klickbara så att ni lättare kan se detaljer.



Ringmuren som omger den medeltida delen av staden.



Utsikt över havet.



Den från vykort kända Fiskargränd.



Visby kallas med även "rosornas stad".



En del av Visbys botaniska trädgård, en grön & lummig oas.



Ljuvliga vita rosor i botaniska trädgården.



Det fanns mängder med olika sorters rosor.


Bäst vi gick där och strosade innanför ringmuren fick jag se dessa fönster. Det var ingen affär, utan någon som helt enkelt gjorde reklam för webbshoppen Elsas hem & dess produkter. Lite roligt tyckte jag!!!







10 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder!
Jag blir så sugen på och besöka Gotland.
Jag har som sagt aldrig varit där.

Jag utmanar dig i min blogg om du vill :)

Kram!

Anonym sa...

:) Jag vet nog allt att du är gift...därför utmanade jag dig...är nyfiken på hur din bröllopsdag såg ut ;)

Visst är det underbart att det inte är så långt kvar till vår favorithögtid...blir själalycklig när jag tänker på julen.
Jag har faktiskt några julklappar klara redan ;)

Kram!

Pengastorm sa...

Vilken underbar semester ni har haft! Du gör underbar reklam för Gotland, vi blir jättesugna på att åka dit!

Anonym sa...

Ser fram emot det :)

Kram!

♥ Fyra årstider sa...

Ser helt underbart ut, åker själv på sesmeter om ett par timmar och jag längtar. Mysig blogg.
Kram Lotta

A home far away sa...

Underbara bilder från ett mysigt Gotland!

Kram Gunilla i Singapore

Marie sa...

Vilka underbara bilder! Ser så mysigt ut på Gotland, men jag har aldrig varit där.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Julias vita drömmar sa...

Fantastiska bilder, Gotland är verkligen något alldeles särskilt.
Det var alldeles för många år sedan jag var på ön, vill gärna ta dit make+barn en vacker dag.

Kram!

Graadskan sa...

Så fina bilder från Gotland! Många år sedan jag var där senast, men jag längtar genast dit igen!

Kram Camilla

Anonym sa...

Hejsan!

Gotland är så fint. Väldigt vackra bilder du visar.
Vill åka dit med maken och Matilda någon dag.

Ha det gott!

Kram Bodil.