6 augusti 2008

Semester på Gotland del 1

I slutet av juli och början av augusti var vi på semester på Gotland, maken, lilleman och jag. Vi hade underbara dagar med mycket sol och bad. Kvällarna var ljumma och ljusa och som gjorda för strandpromenader, att se solen gå ner borta i horisonten är så underbart vackert. Det är inte utan att jag längtar tillbaka, ska jag säga. Jag fullständigt älskar denna underbara ö och har så gjort sedan jag som 12 åring besökte den första gången. Det Gotländsak landskapet är så vackert med klintkusterna och raukarna, för att inte tala om Visby, denna mysiga lilla stad med anor från medeltiden, alla dess gamla hus, kyrkor och sist men inte minst den välbevarade ringmuren. Jag kan bara säga den sak, har man en gång varit på Gotland så vill man dit igen.



Strandpromenad



Strandfynd-en gammal rostig cykel


Stenar som är så "mjuka & lena" slipade av Östersjöns vågor



Solnedgång vid havet

Missa inte nästa inlägg om vår Gotlandssemester, då kommer jag att visa bilder från Visby.

KRAM KRAM

5 kommentarer:

Kristin sa...

Hej, vad mysigt ni verkar ha haft!!! Jag har bara varit på Gotland 3 ggr varav en gång i vuxen ålder, det var förra hösten då vi tog en långweekend i Visby. Det var helt magiskt, helt underbart väder (vi kunde sitta ute och äta), och vi var nästan ensamma om att turista där då. Perfekt för oss som inte ville trängas med en 4-åring och min mage (var i v 18 då med M). Jag åker gärna tillbaka dit... i år blir det inte, vi funderar på en långweekend till Öland istället i höst med lite lyx som hotellövernattning och restaurangbesök och så lite loppisar och något museum. Vi får se!

Ska bli kul att se vad du visar i Gotland del 2! :-)

/Kristin

Mamma Anka sa...

Underbara bilder, förstår varför ni vill tillbaka.
Min syster har varit på Gotland vid ett tillfälle och längtar tillbaka.
Själv har jag inte varit där, men skulle vilja...

Stina sa...

Underbart!:-) Puss

Lotta sa...

Åh vad fina bilder! Jag har aldrig varit på Gotland, men jag har en väldigt stark önskan om att få åka dit en dag.

Ha det gott! Ser fram emot del 2.

Kram
Lotta

Lantliga drömmar sa...

Vilka härliga bilder! Ni hade det säkert underbart där! Har aldrig varit till Gotland, men en dag kanske...! :-) Ser hur som helst jättefint ut!

Kram!