17 februari 2009

Nybliven husägare

Igår blev vi äntligen husägare på riktigt. Vi var och skrev på de sista papprena och fick nycklarna till huset. Känns väldigt stort och spännande! Så nu börjar vår stora utmaning, att förvandla 70-tals huset till ett harminsikt "Villa Lantliv". Bestämde mig tillslut för att behålla bloggen som den är. Vill ju att alla nyfunna bloggvänner ska kunna fortsätta att följa med på vår resa.







Har ännu inga husbilder att visa, men väl några vintriga bilder från helgen. Vilket underbart väder det var då. Strålande sol och klarblå himmel. Vi tillbringade söndagen i backen, åkte pulka och snowracer. Vet inte vem som uppskattade dagen mest, Lilleman eller hans far. Ögonen strålande ikapp med solen på dem båda.

11 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Grattis och lycka till med huset! Hoppas vi får se mycket bilder.

Kram Lina

Malin - I min trädgård sa...

STORT GRATTIS! Vad spännande! Ser verkligen fram emot lite bilder framöver och att följa förvandlingen :).

Kram M

Kristin sa...

Hej hej! Haha, vi verkar ha haft en nästan likadan helg som ni. Pojkarna i familjen åkte snowracer och pulka och det är ju tur att min man får utlopp för sin barnslighet ibland... Lite huspyssel hann vi också med så helgen var kanonbra, tyckte jag. Fint väder också! Nu är det ju grått och trist, himla kallt, jag vill ha sol så att det smälter om dagarna!

Kul med din nya titel på bloggen, jag ska ändra på min blogg så att det blir rätt i länklistan.

kram kram och STORT LYCKA TILL med huset!!!!

Skomakartummen sa...

Grattis till huset, vad spännande. Många kramar sari

Stina sa...

Kramis du goa.:-)

Anonym sa...

Nämen var det du! Jag kände inte igen bloggrubriken och funderade på vem det var :)
Det var ett mycket passande namn på din blogg.

GRATTIS till dig och hela din familj!!!
Jag förstår att glädjen är stor över att äntligen ha ert alldeles egna hus :)
Ett stort LYCKA TILL!!!

Kram Åsa

Myownhome sa...

Vad härliga vinterbilder! :)
Grattis till huset! :)
Ha det bra idag!
//Johanna

Lisa sa...

Vill se vill se vill se... Så roligt att ni (ähum!) fått börja greja.

Ser underbart ut med snön! Här ligger två cm kanske... *avundsjuk*

Kramar

Lantliga drömmar sa...

Grattis, och stort lycka till med nya huset! Är nyfiken på bilder sen! ;)

Fina bilder!

Jenny sa...

Grattis till huset!
kram Jenny

Engelska Villan sa...

Spännande det ska bli att se ert nya hus!
Lycka till!
Kram Anna