26 februari 2009

Renovering pågår

För att stilla alla nyfikna, så visar jag nu en första skymt av vår Villa Lantliv. Som sagt va det är ett 70-tals hus, en tegelvilla och långt ifrån vårt egentliga "drömhus". Det är i all fall vitt tegel, till min stora glädje. Utsidan kommer vi inte att göra så mycket med till att börja med, det är insidan som räknas eller hur (oj, va man kan vara fyndig ibland, hi, hi).
På insidan pågår renovering för fullt just nu, maken är där och arbetar och sliter varje ledig stund. Tur att man har en händig man. I badrummet sker en radikal förändring, det är det vi satsar mest på just nu. Och förståss, naturligtvis färg och tapeter, mycket vit färg. Kommer att renovera köket så småningom, men det blir ett senare projekt. Kommer att budjet renovera en hel del, stor förändring till liten peng. Målet är ju att vårt hem ska andas harmoni och lantliv, trots att det från början är en trist och tråkig 70-talsvilla.




Mer bilder kommer så småningom, håll ut mina kära bloggvänner! Den som väntar på något gott...

2 kommentarer:

Kristin sa...

Hej Anna! Jag tycker inte alls att det ser trist och 70-talsaktigt... jag har ett sparat (urklippt) reportage om en tjej som har affären Hem & Hav i Skåne, de bor i ett precis likadant hus och har världens finaste lantliga inredning. Har du läst det? Det var med i Allt i hemmet för några år sedan. Jag kan scanna det åt dig om du vill ha det, så du kan se vilket fint hem det är!

Budget kommer man långt med. Jag har ju målat om panelen i köket och nu målar jag köksluckorna, det blir ett helt annat intryck!!! Och så betsade vi bänkskivan mörk... köket går inte känna igen! Ett senare projekt är att måla över den fula gula tapeten här uppe i lekrummet/datorhörnan... så man kan göra mycket utan att lägga ut alltför mycket pengar.

Kram till er och ha en bra helg!

Anonym sa...

God morgon!

Så roligt att ni äntligen har fått börja renovera ert nya hus som jag tycker ser jättefint ut av det lilla man ser på fotot :)
Bra med en händig man som kan göra mycket själv och hålla kostnaderna nere.
Ska bli spännande och se mera :)
Jag hoppas att du såg att du har en utmärkelse och hämta hos mig.

Kram Åsa