2 februari 2009

Sälen och fårskinn







Vi har varit på semester i Sälen, Lindvallen. Har haft underbara dagar, lagom kallt och massor med snö och skidåkning. Nu är vi hemma igen och det är skönt det med. Håller på att planera och packa för fullt inför flytten. I mitten av februari får vi tillträde till huset och det är så spännanade!

Detta underbart fina fårskinn har jag köpt av Kristin med bloggen I mitt paradis. Det är verkligen jättefint, mjukt och härligt. Precis ett sådant jag ville ha, jag är så nöjd! Titta in i hennes blogg, där finns flera skinn till salu.
Till Kristin: Det var så roligt att träffa dig på riktigt! Synd att både vi och ni hade bråttom vidare. Men vi får se till att ha någon riktig bloggträff framöver, till sommaren eller så!
Vore jätteroligt!


KRAM Anna




4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara vinterbilder, vilka vyer :)
Mysigt med en skidsemester.

Så spännande för er med det nya huset, som ni har längtat :)

Vilket vackert fårskinn och så roligt med en liten bloggträff :)
Jag har tyvärr inte träffat någon av mina bloggvänner.

Kram Åsa

helenesskolsida sa...

Åh, vilka biler! Nu längtar jag ännu mer tills vi åker dit v8!

Kram/Heléne

Engelska Villan sa...

Hej Anna,
Härligt med semester i fjällen! Och vad spännande med huset, nu närmar det sig ju! Ska bli spännande att se!
Tack för besöket hos mig också :)
Kram Anna

Kristin sa...

Hej Anna! Det har varit fullt upp här så jag har inte hunnit svara, känner mig så dålig när jag inte gör det...

Jag tyckte också det var kanonkul att få se en bloggare IRL!!! *fniss* Jag hoppas det blir en nästa gång, och att vi slipper ses på en parkeringsplats och göra "skumma affärer"! Du är varmt välkommen hit om det passar någon gång! Då hinner vi fika och prata lite, det var ju inte direkt gott om tid till det nu...

Jag är så glad att du blev nöjd med skinnet. Det är fint med grå skinn och det roligaste tycker jag är att varje skinn är olika, trots att alla är grå.

Ha det så bra på er semester!

KRAM!
/Kristin

PS: Du undrade om färg. Jag använder Alcro, mest för att det är det som säljs i färgaffären i NÄssjö. Man måste grunda först, annars kommer du måla lager på lager med täckfärg och ändå skiner det igenom för mycket... jag målar grund + 2 lager täckfärg. Det blir vissa skiftningar ändå, men det är sådant jag kan stå ut med. Däremot är jag väldigt dålig på att göra något förarbete, så jag brukar bara hasta över med ett sandpapper innan jag börjar måla. Orkar aldrig köra med målartvätt. Om det inte håller perfekt i hundra år så tycker jag det är okej, det är ju ändå bara loppis- och blocketfynd och inte värsta 1700-talsmöblerna vi har här hemma! *ler*

Ja, hoppas du fick någon hjälp nu...