20 juni 2008

Midsommar









Vi har gjort midsommarfint och pyntat med blommor och löv både inne och ute. Det var inte så lätt att hitta blommor för många var redan överblommade men några hinkar, vaser och buketter räckte det till när jag blandade med eklöv och ormbunksblad.
Idag ska vi äta sill och nypotatis, med gräddfil och gräslök. Till efterrätt blir det solmogna, svenska jordgubbar. Mums, det finns inget som smakar mera sommar än just jordgubbar. Sedan ska vi åka till hembyggdsparken och dansa runt midsommarstången. Lilleman har tränat på "smågrodorna" hela veckan och ser fram emot midsommardansen.
TREVLIG MIDSOMMAR
önskar jag er alla!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!
Hoppas midsommar blev bra och små grodorna.
Önskar dig en fortsatt trevlig midsommar helg.
Kram Bodil sjuk av hemlängtan.

Anonym sa...

Vilka ljuvliga blombuketter!!!
Det blir så fint och blanda i ormbunkar.

Hoppas att ni fick en mysig midsommarafton och att Lilleman tyckte om små grodorna :)

Kramar

Mamma Anka sa...

Vilka underbara buketter!

Anonym sa...

Jaaa...det låter trevligare och ha tråkdagar tillsammans med någon som också har tråkdagar istället för att ha tråkdagar själv.

Vissa dagar är inte roliga.
Allt tråkigt och jobbigt ska hända samtidigt också.

Förstår din längtan efter eget hus.
jag vill också bo i hus istället för lägenhet men vi har ingen möjlighet... just nu iallafall...
Jag håller tummarna så hårt jag kan att ni ska hitta ert hus.

Sköt om dig!
Varma kramar