24 juni 2008

Vart tog sommaren vägen?





Det blåser och är kallt här hos oss i Småland. Vart tog sommaren vägen egentligen? Nu känns det som om sommaren är över och hösten har kommit och det känns alldeles för tidigt. Än vill jag ha ljumma sommarkvällar, sol och bad, så snälla söta sommar kom tillbaka!!!



I väntan på varmare väder så tänder jag mitt lite ljus för att få mysig stämning inomhus. Denna söta ljusstake i form av en kaffekopp, kommer från House Doctor. Jag plockade in några stora Blåklockor och satte i den. Blev så sött! Ljusstaken finner just nu sin plats i köket, i bakgrunden kan ni alltså skymta utsikten från mitt köksfönster.







KRAM från Anna

8 kommentarer:

Mamma Anka sa...

Jag håller med dig till fullo!
Här är det typisk västkustsommar idag. Molnen dominerar fast solen skiner inimellan och det är kyligt.
Vi får väl hoppas på att den riktiga sommaren kommer tillbaka!
Fin ljusstake!

Miriam sa...

Ja, vart tog sommaren vägen egentligen? Här i sörmland blåser det kallt idag, fast solen tittar fram. Jättesöt ljusstake. Tänder också några värmeljus när kvällen kommer framför tvn nu när man ändå inte kan sitta ute /miriam

rosenfröjd sa...

Man skulle kunna tro att det är september. Det blåser riktigt, riktigt kyligt här uppe i norr oxå. O jag som längtar efter värme och härliga bad.

MÅste säga att ljusstaken var jättefin. BLåklockor hör också till mina absoluta favvisar!
Kram/
M

Stina sa...

En sådan har jag med...eller två. Hehe...

Fin! Puss

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Ja det undrar jag oxå...fryser som bara den.Satte på värmepumpen förut...inte klokt.Vill ju ha sommar ett par månader till minst.
Hoppas den kommer snart...*LER*


så söt kopp du har!

Kram Nilla

Anonym sa...

Så gullig ljusstake...vill också ha :)

Ja du...jag undrar också vart sommaren tog vägen...den måste ha passerat väldigt fort.
Nåja...den kommer nog förhoppningsvis tillbaka :)

Kram

Linnéa sa...

Hej hej!! Ja jag ritade mönstret själv på bakplåtspapper. Gick väldigt lätt, då det är genomskinligt så man kan lägga bladen på varandra så att "magdelen" passar med sidostyckena till grisen. Det svåra var trynet, men det fick jag göra om några gånger tills det passade. Jag har fyllt den med vadd från en IKEA-kudde. Brukar köpa billiga 50x50 kuddar och sprätta upp dem för att använda innehållet till att stoppa andra saker.
Ha en fin vecka! Kram// Linnéa

Sandra R sa...

Oo, jag tittade på den koppen/ljusstaken i Ystad i måndags. Alldeles underbart söt. Ännu finare med klockorna du pyntat med.
Ha det fint!