13 juni 2008

Nytt att leka med



Mina föräldrar bor i ett stort hus. Där kan man hitta de mest fantastiska fynd, i olika skrymslen och vrår. I flera år har jag sett denna söta lilla vagga, ståendes där utan att någon brydde sig om den. Jag vet inte var den kommer ifrån, för jag har då inte lekt med den när jag var liten och mina föräldrar visste inte heller hur den hade hamnat hemma hos dem. Jag tänke att när jag får barn ska jag ta hand om den så att den kommer till användning igen får små barnahänder som vill leka med den. Nu i vår har vaggan varit ett av mina projekt. Den har fått några lager vit färg och jag har klippt till en bit skumgummi som madrass och sytt ett fodral att stoppa madrassen i. En liten kudde har det också blivit. Örngottet är sytt av tyget från en kökshandduk som jag köpte i Ullared en gång bara för det vackra tygets skull.


Titta så fint det blev när det blev färdigt! Nu har kaninen från Maileg fått en ny, fin säng att sova i. Tycker allt att hans ser lite stolt ut där han ligger.


Ni skulle sett sonens min när jag tog fram vaggan och kaninen till honom första gången. Ögonen strålade och han lekte en lååång stund dessa saker och hade jätteroligt. Han vaggade kaninen, tog upp honom och kramade honom, gav honom mat, tog av honom byxorna för att byta blöja. Lilleman har fantasi han, är så mysigt att se när han leker.

8 kommentarer:

Mamma Anka sa...

Visst är det härligt med gamla stora hus med "fyndhörnor". Min farmor hade ett sådant, tyvärr var jag för liten för att uppskatta det när "det begav sig" och nu är huset borta...
Vaggan blev jättefin och kaninen ser ut att trivas.

Anna sa...

Så fint det blev! Mysigt när även killar kan leka "ta-hand-om-bebis"-lekar!

Marie sa...

Så gullig och kaninen är verkligen jätte söt. Har funderat på att beställa en sån kanin till min son oxå men sambon tror att han vill ha en traktor ist...ska övertala honom om kaninen :)

Anonym sa...

Hej tjejen!

Vilken fin vagga. Så kul att gå på fynd jakt i föräldrarnas hem....
Det ska jag nog också göra...ha aha.
Vaggan blev ju jättefin och kaninen fick ett fint hem.
Jag hittade en vagga till Matilda för entid sedan och nu har jag hittat en till fast mycket mindre för små nallar, hi hi.
ha det gott i sommaren.
Kram Bodil.

Anonym sa...

Jag kan mycket väl förstå att Lilleman är störtförtjust i den vaggan, den är så sööööt!!!
Vilken skillnad det blir med vit färg.

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!

Kramar

~~*Pennyshouse*~~ sa...

å så mysig liten vagga/säng....underbart med gamla hus där man kan hitta det mesta....lovely.

Kram Nilla

Anonym sa...

Det är bara till och komma över :)
Jag sätter på kaffet.

Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hopp!

Önskar dig & de dina en underbar midsommar.med mycke sol!

Ta hand om varandra!

Kram Nilla