3 juni 2008

Sommar, sommar, sommar!

Underbara, härliga sommar, tänk att den är här nu!!!

Den senaste veckan har bjudit på riktigt varmt väder. Vi har tagit årets premiärdopp i sjön. Det var riktigt skönt och svalkande. Lilleman tyckte att det var så roligt. Inte ett dugg rädd för vatten är han, min lille prins.







I vanliga fall är inte gult en av mina favorit färger, men när jag tittar ut över ängen mitt emot vårt hus och ser alla gula Smörblommor, så tycker jag att det är så vackert. Titta va fint det blir tillsammans med de vita Hundkexen. En riktig sommaräng är vad det är!!!







Lena Andersons Majas alfabet är en av mina favoritböcker. Tycker att bilderna är så vackert målade och de söta små texterna, som även finns tonsatta är så mysiga. Tyckte att den här passade bra till vår sommaräng som vi ser utanför vårt fönster.






Önskar er alla en riktigt varm, skön och avkopplande sommartid! Njut av den för den försvinner alldeles för fort!

5 kommentarer:

Vi sa...

Underbara sommaräng! Det är så vackert när blommorna får växa fritt...

Maja är så himla söt och lärorik! Mysig för både små och stora...

KRAM

Anonym sa...

Det är så vackert med dessa underbara sommarängar, njuter allt vad jag kan.

Maja är väl för söt.

Kramar

Gårdsromantik sa...

Visst är det härligt med sommar!

Har bara 3 dagar kvar så är jag ledig 10 veckor!

Man tror knappt det är sant.

Kram Maud

Stina sa...

Hej gullis!
Jo, jag har svarat på frågorna i inlägget innan. Puss :-)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååå så fint det är på ängen.Vi har en hästhage precis utanför köksfönstret...underbart.

älskar oxå Maja böckerna...så ljuvliga bilder!

Kram nilla