10 januari 2013

En eftermiddag i januari


Så har det blivit nytt år, 2013. Efter flera dagar med regn och rusk har det äntligen blivit kallare igen. Idag har det till och med kommit lite snö i luften och ett pudertäcke har lagt sig på marken. Härligt! 
I eftermiddag efter skolan har sonen och jag spelat Fia-spelet som han fick i julklapp. Hade ni inte det innan, tänker ni säkert nu och nej, det hade vi inte, så det var ju en bra julklapp från några av kusinerna. Riktigt roligt är det också, framkallar minnen från när jag själv var liten.


Vår lilla bebis är 6 månader nu i januari. Vart tar tiden vägen? Ett halvår sen hon föddes, helt otroligt. Än så länge ligger hon stilla där man har lagt henne. Hon rullar inte ännu, men det är nog bara en tidsfråga. Kliar i munnen gör det också, allt ska tuggas på och det är ju så man upptäcker världen till att börja med; genom att smaka på den.

Vad gör ni en eftermiddag i januari?

5 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad roligt att du kikade in hos mig så jag kunde hitta till dig. Roligt att ni också har adopterat (och fått en biologisk dotter också).Vad kommer era barn från för land?
Vi kom hem från Bolivia för exakt 1 år sedan och var där i 3 långa månader.

Kram Teres

HönaPöna sa...

Hej Anna!
Vad roligt att du gav dej till känna, så att jag kan få kika in till dej!
Oj, vad mysigt med en liten sexmånaders. Förstår att dagarna rullar på...
Välkommen att kika in i framtiden.
Kram åsa

Stina sa...

Härligt med en liten kotte. Snart blir det spring i huset, för fort går det ju.:-) Kram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jättekul att hitta till dig och tack för titten själv! Visst går tiden rasande fort med en liten bebis, man vill bara STOPPA tiden! Kul med Fia, det var verkligen längesen...

Kram
Petronella

my Haven sa...

Hej och vad roligt att du tittade in på min blogg och skrev en liten kommentar. Ser fram emot att titta in hos dig framöver och se hur du har det!

Lena