11 januari 2013

Fredag i pulkabacken




Trädgården på baksidan av vårt hus, lutar precis lagom mycket för att det ska bli en liten pulkabacke där när snön lagt sig. Inte illa att ha en egen pulkabacke, det ni. På fredagar som idag, är sonen ledig från skolan, så vi har passat på att vara ute och åka pulka. Vet ju inte hur länge snön behagar stanna den här gången, så det gäller att passa på. Fredag är nog veckans bästa dag tycker jag. Dels för att jag får ha en hemmadag med alla barnen då, men också för att jag vet att hela helgen ligger framför, då mannen är ledig och vi får tid att umgås hela familjen.
Ikväll ska de stora barnen följa med farmor och en kusin på julgransplundring. Mannen ska spela innebandy med grabbarna. Han motionsspelar för skojs skull, eller på blodigt allvar, beror på vem man frågar. Så minstingen och jag får fredagskvällen för oss själva.

7 kommentarer:

HönaPöna sa...

Visst får man passa på så länge det finns snö, men jag hoppas att det kommer att komma mycket än!
Önskar dej en fin lördag!

Lantliga drömmar sa...

Oj så länge sedan jag tittat in här, har ju missat massor!
Och ni har blivit föräldrar igen! Underbart!! Stort varmt grattis! :)
Önskar er en riktigt god fortsättning på det nya året!
KRAM!

Hem och Lycka sa...

Å så mycket snö ni har, vad härligt! kram Mia

Jenny sa...

Hej Anna!
Här har vi oxå fått snö igen, mysigt med pulkaåkning! Gäller att passa på så länge snön ligger:)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kraam Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

Härligt !
Både åka pulka och mysa.
Kul att hitta hit.
Kram

Prinsessorna på Bellevue sa...

Visst är fredagar den bästa dagen, tycker jag med... Då har man heeela långa helgen framför sig! Tyvärr går den så fort bara! Mysigt med pulkåkning!

Kraam
Petronella

Bodil sa...

Vad himla mysigt med pulka åkning.
Ser himla mysigt ut!
Ha en bra start på veckan.
Kram Bodil
Tack för dina värmande ord på min blogg.