14 januari 2013

Vintern = härlig

Jag har de senaste dagarna läst i många bloggar att det längtas efter våren nu när julen tagit slut. Jag håller inte alls med. Jag älskar vintern, när det är snörik och kall. Jag tycker om att se rimfrost på träden och fotspår i snön. Jag tycker om att åka pulka och slalom. Jag tycker om att leka i snön med barnen och göra snögubbar och snölyktor. Vintern, när den är som den ska vara, är ju vit, vitare, vitast och naturen blir så otroligt vacker tycker jag.



Så för min del får det gärna komma mera snö i Småland. Januari och februari är vintermånader och då vill jag ha riktig vinter, mycket snö och kyla. Sedan fram emot mars tycker även jag att det är mysigt med våren.  Det är så med mig, att när det är vinter så kan jag inte tänka mig en bättre årstid, när våren kommer känner jag likadant för den. Sommaren är bäst på sommaren och hösten likaså. Summan av kardemumman är nog den att alla årstider har sin charm, var och en på sitt vis och jag älskar dem alla. Tänk så lyckligt lottade vi är som får bo i ett land med fyra härliga årstider!

3 kommentarer:

my Haven sa...

Ja visst att alla årstider sin charm. Det gäller att njuta av nuet och inte alltid längta till morgondagen, eller hur?

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jag älskar också vintern, den riktiga med massor av snö! Vi är också en slalomfamilj så jag vill gärna ha tokmycket snö f o m november till slutet av mars. Sen kan det bli vår!

Kram
Petronella

HönaPöna sa...

Jag gillar det du skriver, jag vägrar ha vår nu bara för att julen är slut. Först är det långa, fina vinterdagar på lut...