16 januari 2013

Let it snow

På vår brevlåda ser man hur mycket snö det kom igår.

Någon där uppe måste ha hört mig, för min önskan om mer snö slog in väldigt fort. Igår snöade det från och till nästan hela dagen. Maken ligger hemma med feber, så jag fick glatt själv ge mig ut och sköta om snöskottningen. Vanligtvis brukar han ta det första innan han åker till jobbet. Men det gjorde mig ingenting att jag fick skotta allt själv. Dels så har vi inte så jättestor yta som behöver skottas och dels så var ju snön fjäderlätt, så det blev bara rolig och gratis vardagsmotion. Härligt med mera snö tycker jag!!!

2 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Jag gillar också snö, och mååånga minusgrader! Hur skönt som helst, och så uppfriskande när man går ut! :)

Prinsessorna på Bellevue sa...

Håller med dig! Meeer snö!

Kram
Petronella