3 februari 2013

En vinterhelg med vårkänsla

Ännu en gång slog min önskan in för den här helgen har varit underbar, med sol, blå himmel och alldeles lagom med minusgrader. Undrar om jag ska pröva att köpa en triss-lott också nu när jag börjar bli bra på det här med önskningar, skulle ju inte sitta helt fel med 100 000 kr eller nått liknande, hi, hi.
I går tog maken med sig de bägge stora barnen till den lilla slalombacken som finns i vår kommun, kan ju inte mäta sig med de svenska fjällen, men är helt ok som utflyktsmål en lördag i februari. Själv tog jag lilla E i vagnen och gick på stan. Solen sken och den riktigt värmde mig i ansiktet, nästan så att jag fick lite vårkänslor. Gillar att det fortfarande är vinter men att jag kan ana att vi går mot vår och ljusare tider. Härligt tycker jag!!!







3 kommentarer:

my Haven sa...

Ja visst har det varit en härlig helg! Tillbringade själva lördagen i Sävsjös slalombacke. Inte illa att ha ett par backar så nära till hands;)

promenader på landet sa...

Visst har vi haft en underbar helg, jag vill ha meeeeer:) Ha en fin vecka kram från Maria

HönaPöna sa...

Visst kan man ana en vår... härligt!