1 februari 2013

Välkommen februari

Tänk så konstigt det kan vara, det hjälper tydligen att klaga lite. Idag är det minusgrader och lite, lite, snö har dalat ner och lagt sig på marken. Februari anlände med lite kyla, men det är fortfarande mulet och grått, så nu önskar jag mig lite solsken också, ok!
Efter lunch tog barnen och jag en liten promenad. Vi hann gå ca 100 meter så säger H: "Jag är kissnödig"
Det var bara att vända om hem igen, G väntade utanför med E i vagnen, medan H och jag sprang in lite snabbt, av med alla kläderna in på toaletten för att uträtta behoven, på med kläderna igen, så var vi återigen redo för promenad. 


Vi gjorde en rolig grej som vi gör ibland när vi ska ut och gå i vårt lilla samhälle. När vi kommer till ett vägskäl turas vi om att välja om vi ska gå till höger, vänster eller rakt fram. På så vis blir promenaden ett litet äventyr och ingen vet vilken slut destinationen blir. Idag hamnade vi i en av byns lekplatser. De stora barnen klättrade upp och lekte "kapten Sabeltand"en stund , medan lilla E sov gott i vagnen.


Till middag har barnen beställt Tacos. Va brukar ni äta när det är fredag?

4 kommentarer:

Bodil sa...

Haha vad typiskt med toa besök precis när man är på väg, så är det.
Vilken trevlig promenad ni tog, fina bilder.
Vi brukar äta tacos om fredagar men ikväll vet jag faktiskt inte alls vad vi ska äta.
Ha en fin helg.
Kram Bodil.

promenader på landet sa...

Hej vännen! Vilken härlig promenad och vilken rolig idè att barnen får bestämma vart ni ska gå:) Här blev det också Tacos i kväll, barnens favorit själv börjar jag tröttna lite...! Ha en fin helg kram från vännen Maria

HönaPöna sa...

Vad härligt med en vinterpromenad... kan också tänka mej lite sol framöver!
På fredagar är godis stående, men i matväg blir det lite olika. Idag var föräldrarna lata, så det blev hämtmat. Det händer inte alltför ofta!
Trevlig helg!

Rose Garden Malevik sa...

Hej Anna
du ör mitt i småbarnsåren ser jag.intensivt å rolitgt å jobbigt :)
fina bilder...
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan