6 februari 2013

Vilken tidning ska jag välja?



Jag fick ett presentkort gällande en prenumeration på tidningskungen i julklapp. Roligt och uppskattat med en julklapp som varar ett tag. har dock inte bestämt mig för vilken tidning jag ska välja. Att det finns så många att välja på gör ju inte saken lättare precis. Behöver nog lite hjälp och tips känner jag. Vilken tidning prenumererar du på/brukar du köpa och läsa? Varför just den? Lite nyfiken på om någon har läst "Hemma med Ernst"? Vad tyckte du? Snälla hjälp mig!

9 kommentarer:

my Haven sa...

Oh svårt att tipsa när man inte vet vad du gillar. Kanske något om trädgård eller bakning. Själv har jag haft Hembakat ett tag. Lite småtrevlig tidning.

http://www.tidningskungen.se/mat-och-vin/hembakat

HönaPöna sa...

När vi renoverade läste vi hus och hem, sen blev vi trädgårdsnördar och läste Allt om trädgård (älskar den...) Sen sälde vi trädgården och nu prenumererar vi på Fixa... Alltså fixa vår, fixa sommar med mera. Rätt bra, men kommer ut lite för sällan för min smak!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Jisses, vad svårt! Gick in och spanade på hemsidan och typ helt omöjligt ju! Jag skulle nog ta Illustrerad Vetenskap eller typ någon helt vanlig skvallertidning eller... Nej, sååå svårt!

Lycka till!

Kram
Petronella

Bodil sa...

Tyvärr kan jag inte tipsa dig. Men hoppas du får hjälp med det.
Vad kul att du tittade i Kindergarten bloggen.
Kram Bodil.

Hem och Lycka sa...

Lantliv älskar jag! Hemma med Ernst var inte så jättebra tyckte jag men hoppas på bättre nummer nästa gång.

Du undrade över skolplanscher i nytryck hos oss, jo några månadsbilder finns kvar! Dessutom på rea just nu så kika gärna i reafliken! www.elliscorner.com

kram Mia

Lantligt i smultronbacken sa...

Tack snälla. Jadu, det kan vara lite knivigt att få tag på kabeltrummor då företagen får pant på dem. Men fråga om du känner någon som jobbar vid järnvägen, vägverket eller liknande. Nu när företag drar in bredband, fiber mm så ligger kablarna på det. Ofta har även vanliga verkstäder dessa med.

Hemma med Ernst är ett måste för mig, är prenumerant på den. Sen tog jag nu några nummer av Allt om trädgård samt Towe hem och trädgård väldigt billigt.

Kram Teres

Beas sa...

"Hemma med Ernst" blir du nog besviken på. Photoshoppade bilder på Ernst som inte har något med reportagen att göra. Han kan sitta på en sten med en kaffekopp i handen och se "mysig" ut och så handlar reportaget, skriven av någon annan än honom själv, om tulpaner typ. Inget av "hans" röst i hela tidningen, förutom kanske det redigerade första krönikan, men sedan är det liksom "tyst". Jag blev i alla fall besviken. Den är som vilken inredningstidning som helst (fast sämre) med en hel massa reklam tyvärr.

Hoppas du hittar något som passar dig.

Stolpås Gård sa...

Så härlig dröm du har! Det hade jag med när jag var ung, nu är den uppfylld :)
Med lantliv, djur och allt!
Så fin lekstuga ni har hos er.
Jag har Allt om trädgård, som jag gillar. Lantliv är ju också bra och får följa med hem då och då...
Tack för titten,
Sussi på Stolpås

promenader på landet sa...

Vilken bra present du har fått, men lite svårt att välja. Jag gillar ju kost, motion och hälsa så jag hade nog tagit en sån tidning, men det beror ju på vad man gillar:) Må så gott kram från vännen Maria