15 maj 2008

Mellan hägg...






Kanske är jag lite enkelspårig som visar så mycket utomhusbilder i min blogg. Men det är ju så vackert utomhus så här års. Bor man på landet som jag, så påverkas man så starkt av naturens skönhet. Nu när körsbärsträdens blomning är över får vi njuta av äppelblom och nu blommar även häggen, mmm va det doftar härligt. Snart är det dax för syrener och liljekonvalj, de har inte slagit ut ännu men det är bara en tidsfråga. Blir det några blommor kvar till midsommar måntro?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder!!!
Ja det är så enormt vackert överallt den här årstiden.
Hos oss har syrenerna börjat slå ut och liljekonvaljerna är inte långt efter.
Nä...det blir nog inga blommor kvar till midsommar.

Kramar

Vi sa...

Ååå vet du vad, om du inte visat bild på din hägg så hade jag inte vetat att det är hägg som vi har i trädgården... Har alltid tyckt att det är ett vackert buskträd!

Kram A

Malin - I min trädgård sa...

Haha, jag tycker jag läser samma sak i varenda blogg (även i min :D). ALLA verkar njuta av trädgården just nu. Och visst är det härligt!

Jes/Vita villa vila sa...

Underbar trädgård & vackra bilder!!! Så himla härligt det ser ut ♥

Tack för dina rara ord inne hos mig - jag blir så glad!!!

Kram Jes

Lotta sa...

Underbara naturbilder! Du får visa precis hur många du vill.

Här är häggen på väg att blomma ut, och syrenerna står i full blom sedan några dagar. Jag var precis ute i trädgården och stack näsan i en syrenkvist, så underbar doft!

Ha det gott!
Kram
Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Godmorgon!

Underbara bilder...liljekonvaljerna har knoppar här...såå fint!

Önskar dig en underbar helg med mycke SOL....*LER*

Kram Nilla