16 maj 2008

Mitt lilla hus






Nu står det äntligen på plats på skänken i vardagsrummet, tack vare bloggen HEM OCH LYCKA som tipsade mig om var jag kunde få tag på detta gulliga lilla zinkhus från Walter og co. Undrar om de inte tyckte jag var knasig när jag ringde till GRÖNBERGS INTERIÖR i Göteborg och frågade om de hade just det här zinkhuset och om de möjligtvis kunde skicka det till mig i Småland. Hmm...tjejen jag pratade med var så vänlig och snäll, hon sa att jag inte var den första med detta ärendet Några dagar senare kom ett litet paket på posten med mitt zinkhus inuti

Nu står det så fint där på skänken på en söt liten vit duk, köpt på loppis för endast 5 kr. Bredvid ligger en gammal nyckel. Detta symboliserar att vi letar efter ett alldeles eget hus, varje kväll tänder vi värmeljuset inuti zinkhuset och drömmer om vårt framtida hus. Det vi bor i nu hyr vi bara och det är inte alls stort, vi börjar bli rejält trångbodda. Undertiden vi väntar och letar så bygger vi upp planer och visioner för hur vi en dag ska inreda vårt alldeles egna hem.

Hoppas så att vår dröm snart slår in!!!
Visar svartvita bilder idag, tycker att det är så vackert!!!

11 kommentarer:

Ulrika sa...

Hej

Åh så sööt zink hus, vill oxå ha. Jätte fin. Vilken super fin blogg du har med fina bilder. Må så gott

Smultron och glass sa...

De där husen är verkligen jättegulliga!

Hoppas ni hittar ert egna hus snart!

Anonym sa...

Otroligt sött zinkhus, måste lysa mysigt på kvällen.

Jag håller tummar och tår allt vad jag kan för att ni hittar ert hus snart.

Ha en mysig fredagkväll.

Kram kram

Vi sa...

Vilket fin litet hus, ser ut att vara jätte mysigt att tända i på kvällarna...

Ängeln har jag spraymålat med en billig färg. Jätte smidigt!
Kram

sommar-rummet sa...

HEJ!
Sött litet hus, hoppas ni hittar ett "större" snart :-) Ha det gott! KRAM

Lantliga drömmar sa...

Det lilla zinkhuset är ju så mysigt! Och vilka underbara bilder på hägg- och äppelblom du visade i förra inlägget!

Hoppas att ni snart ska hitta ert drömhus och drömhem! Själva får vi förhoppningsvis bygglov imorgon, så då blir det snart att spika upp drömhemmet här hos oss också! :-)

Ha en bra vecka!
Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Vilket läckert hus!
jag har ett liknande som jag köpte på BAUHAUS i julas...älskar det.

Kram Nilla

Anna sa...

Jättefint hus! Hur mycket kostade det?

Gårdsromantik sa...

Gillar verkligen de där husen!

Kram Maud

Anonym sa...

Hej!
Vilket gulligt hus!
Tack för fina ord om våra härliga och busiga hundar.
Kram Bodil.

Gårdsromantik sa...

Grattis du vann korten och korsen hos mig - lämnadin adress på
hjortgarden@gmail.com

så skickar jag allt till dig!

Kram Maud