9 maj 2008

Mosters stol






Jag tillhör dem som tycker om gamla möbler. De är är tillverkade i massivt trä och håller en helt annan kvalité än dagens moderna möbler. Dessutom så har de en historia och det är så fascinerande att tänka på tycker jag. Att handla på loppis är just därför något som jag älskar. Där kan man fynda fina gamla saker och möbler för en billig peng. Att sedan inreda med dessa saker skapar ett unikt och personligt hem.

Min moster känner väl till min passion för gamla möbler. Jag har därför fått en del saker av henne, bla en stol. Någon hade någongång börjat att renovera den gamla stolen, den var redan slipad och sitsen saknades. Tyvärr har jag ingen före bild. Jag målade stolen vit. Maken fick såga till en sits som passade stolen och så hjälptes vi åt att klä den i ett tyg i rosa och grått.

Resultatet blev riktigt lyckat, så stolt visar jag upp min fina stol!!!
Ps. Glöm inte delta i tävlingen i föregående inlägg!

4 kommentarer:

Marie sa...

Jätte fin stol. Jag gillar att shoppa stolar på loppis och sen klä om och måla, jätte bra att ha som extra stolar och snyggt att ha stående. Man kan inte få för många :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Jättefin stol...jag har 4 likadana från min farmor + bord, skänk, linneskåp...älskar den möbeln.först var den mörk färgad, sen grå målad sen grönmålad...nu är den på god väg att bli vit....

kramiz Nilla

Josephine sa...

Vem gillar inte gamla möbler, de har sådant charm och säger så mycket mer än nyköpt från någon stor möbelaffär. Men blandat är ju alltid bra!

Stolen blev jättefin, jag gillar det där med att blanda olika sorters stolar runt ex. ett matbord. Det blir så vackert och personligt!

Tack för kommentaren hos mig.


Kram/björkvägen 15

Lantliga drömmar sa...

Visst är det härligt med gamla möbler! De är som du skrev så mer rejäla än dagens i "papper"! Och den härliga charmiga känslan som finns i gamla saker kan man aldrig få i nya!

Stolen blev riktigt fin!

Ha en bra vecka!
Kram!