27 maj 2008

Morsdag den 25 maj



Underbara liljekonvaljer, mmm så gott det luktar!!!

Liljekonvaljer hör ihop med morsdag tycker jag. Plockade denna lilla bukett till min mamma. Vad fick då jag i morsdagspresent? Jo, en utflykt till min favorit loppis Östregårds Antik & Loppmarknad i Moheda. Där finns mängder med fynd och priserna är riktigt låga om man jämför med många andra ställen. En riktig guldgruva är vad det är!!! Vi har ganska långt dit men några besök varje sommar brukar det bli. Eftersom maken min vet att jag älskar att besöka detta ställe så fick jag en utflykt dit på självaste morsdag. Maken, sonen och jag stuvade in oss i bilen och åkte dit. Kom fram en halvtimme innan de öppnade så vi satt i gräsen utanför i solen och fikade innan det var dags att gå in.



Här ser ni gårdsplanen några minuter innan kl 12 när de öppnade. Det finns två ingångar och båda satt det kedjor för så att man inte kunde gå in på gårdsplanen i förtid. Prick kl 12 ringde de i en klocka och då kunde allt folk rusa in. Massor av människor i alla åldrar trängdes vid ingången och sedan välde de in för att komma först till fynden. Det fanns massor av fina saker, både ute på gårdsplanen och i den stora ladugården, kunde lätt tagit med en hel lastbil hem *ler* men någonstans måste man ju ha att göra av alla sakerna och så säger ju plånboken stopp också. Men en hel del småfynd blev det i alla fall. Nedan kan ni se några av dem.








Var egentligen ute efter en gammal utdragssäng till sonen som ännu ligger i spjälsäng. Men hittade ingen som vi fastnade för. Så vi får helt enkelt leta vidare.

8 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

WOW vilken morsdagspresent....inte illa alls.Måste bara dit till sommaren....ska visa bilder för svärmor...hon hakar på direkt...hihiiih...

Kram nilla

Lantliga drömmar sa...

Liljekonvaljer som är så vackra!

Vilken härlig morsdagspresent att få besöka ett sådant loppis! Verkligen inte en dålig karl du har! ;-)
Fina saker du köpt! Gamla lakan och spetsar kan man aldrig få för många av, själv behöver jag bara fler och fler... :-)

Självklart komemr ni att få se bilder från tomten och bygget nu som då! :-)

Ha en bra vecka!
Kram!

Stina sa...

Så fint. Härligt att få komma ut på sådant som loppis, marknader och liknande.
Jag ser fram emot lite auktioner i sommar. Kramis

Malin - I min trädgård sa...

Oj vilken udnerbar mors dag present! Låter jättehärligt! Jättefina saker... Ocj liljekonvalj är ju underbart!

Vi sa...

Det var ingen dum present du fick...alltid roligt att gå på loppis och med tanke på bilden så är det en loppis som det talas om lite här och var i trakterna kan jag tänka mig.

Kram Annica

Smultron och glass sa...

Åh, vilken perfekt morsdagspresent!

Och liljekonvaljer som är så underbara!

Anonym sa...

Vilken morsdagspresent.
Den loppisen skulle jag med glädje besöka.
Vilken härlig bukett, liljekonvaljer är så otroligt vackra.

Kramar

Josephine sa...

Oj oj oj vilken dröm. Varför hitar aldrig jag till sådana ställen? Haha...

Jag förstår att du fick hålla i pengarna där, även om det oftast inte är dyra grejjer så kan man ju hitta en hel del som man vill ta med sig hem. Gamla örngott är en favorit. Det tråkiga är bara att jag aldrig lyckas få dem sådär fina som när de mangaldes en gång i tiden. Strykjärnet har liksom inte samma effekt.

Tack för fina kommentaren!

Kram/björkvägen 15