16 juli 2008

En liten 2 åring

Vår son fyller år i juli, tänk så härligt att fylla år på sommaren då man kan sitta ute och äta tårta. Ja eller hur...i år fyllde sonen 2 år och regnet öste ner nästan precis hela dagen och det var ruggit och kallt. Hmm...och förra året var det likadant. Jag hoppas innerligt att solen behagar visa sig när han fyller 3 år...för inte kan det väl regna samma dag i juli tre år i rad...eller kan det??? Trots allt regn så hade han en underbar födelsedag i alla fall.



Detta söta kort som är tecknat av Catarina Kruusval fick han. Visst är det gulligt!!!




Denna fina gitarr fick han av mamma och pappa. Så mysig och den var riktigt uppskattad kan jag säga. Lilleman älskar att sjunga och nu kan han kompa till själv. Glädjen är stor!!! Att sedan hans mamma är galen i prickigt och slog två flugor i en smäll när hon uppfyllde sonens önskan samtidigt som sin egen, ja det är en helt annan sak.




Jordgubbstårta bjöd vi gästerna på...






...och cupcakes...




...samt en rolig bilbanetårta till barnen. Den ser lite giftig ut, men jag kan lova att den smakade mums och var uppskattad speciellt bland de yngre gästerna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack!

Grattis till 2 åringen!

I dag fyller min makes brorson också år.

Tråkigt med regn.

Underbara tårtor!

ha en fin dag!

Kram Bodil.

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!

Jag har också ett juli-barn och har tänkt samma tanke som du. Men vi får hoppas det är bättre väder nästa år :-)

Fina kakor!
Ha det bra!
Lina

Smultron och glass sa...

Mmm vad gott det ser ut!

Jag tycker att alla som kan äta jordgubbstårta med färska jordgubbar på sin födelsedag enbart ska vara glada, trots regn (ett mycket avundsjukt februaribarn) ;-)

Kram!

Villa Nordåker sa...

Vilken rolig tårta!

Anonym sa...

Stort GRATTIS till 2 åringen!!!

Vad trist med vädret men han verkar ha haft en supermysig födelsedag ändå.
Tårtorna ser smaskens ut och gitarren måste ha blivit en stor favorit :)

Sköt om er!
Kram!