3 juli 2008

Tyg, nål & tråd


Kuddfodral som jag har sytt


Somriga tyger från Stoff & Stil

Ni som har följt min blogg sedan start vet att jag fick en symaskin (se under etikett presenter) när jag fyllde år i våras. Kom på att jag inte visat så mycket av mina egna sydda alster sedan dess. Har använt min nya vän rätt så flitigt, har bland annat sytt en del kuddfodral, förkläden, gardiner mm. Har beställt en del somriga tyger från Stoff & Stil, tycker att de har mycket fint till rimliga priser. Vad jag syr av dessa tyger, tänker jag inte berätta just nu. Det får bli en liten hemlighet så länge. Men ha tålamod, jag lovar att jag ska visa bilder när det blir klart.

5 kommentarer:

-- sa...

vilken fin kudde! Själv väntar jag på min beställning från Stoff och Stil. Ska bli spännande och se vad du syr av dina tyger. Kram Maria

Anonym sa...

Vilken jättesöt kudde och härliga tyger :)

Fungerar din symaskin bra?
Jag är så sugen på och skaffa mig en själv men jag är så usel på och sy...får se hur det blir med den saken...hihihi...

Ser fram emot och se bilder på dina nästa syobjekt.

Kram!

Beas sa...

Kanonfint! Jag älskar verkligen de där två mellersta tygerna...jag sitter och syr lååångsamt när jag håller på med dem eftersom jag älskar att arbeta med dem. :-)

Marie sa...

Vilken fin kudde du har sytt och vilka ljuvliga tyger du har köpt!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Anonym sa...

Hejsan!

Vilken fin kudde du har sytt!
Underbara tyger du har införskaffat.
Det ska bli kul att få se vad du hittar på med dem.
Kram Bodil.