7 juli 2008

Prickiga kompisar



Här är min senste projekt som jag har sytt av tygerna från Stoff & Stil. Märker ni att jag älskar prickigt???






Tycker som så många andra att Mailegs Bamsegris är så fin och mysig. Blev inspirerad av Linnéa med bloggen White navy things att sy mig en egen liten Bamsegris. Ritade mönstret till grisen själv *stolt*. Mönstret till nallen hade jag sedan innan, jag gjorde en sådan nalle i lappteknik i slöjden på högstadiet. Tänkte att varför inte prova nu igen. Nallens ben och armar är rörliga så nallen kan både stå och sitta. Nu har Lilleman fått två nya kompisar att leka med.

10 kommentarer:

Beas sa...

Oj vad du är duktig! Jättefina saker du sytt!

Stina sa...

Men vilka sötingar!

Du gumman. Jag har kommentarstopp p.g.a att det kom in SPAM på FL. Grrr...
Har du lust att skriva i Vita Tråden för dem som är Shabby intresserade att en ny tråd startats.
Jag har lagt länken hos dig på FL. Men sedan kan jag inte skriva mer. Fattar inget!
Puss

Malin - I min trädgård sa...

Men ååååhhh så fina de blev! Har varit ute efter ett mönster jättelänge på en Bamse, skulle du inte kunna mejla över någon sorts beskrivning eller så? Jag hade blivit såå glad!

Ha en skön (fast regnig) dag!

Stina sa...

Tack goa...


www.familjeliv.se/Forum-5-87/m34264296.html

Lantliga drömmar sa...

Nej men har du sytt dem själv! Så duktig du är! De är ju jättefina! :-)

Ha det gott!
Kram!

Hem och Lycka sa...

Å gud så söta! Vad duktig du är på att sy! kram

Bella sa...

Åh, vad duktig du är, de var ju såååå söta!

c-designat sa...

hej men ååh såna söta prickiga djur du har sytt, här är en till som älskar prickigt.

Anonym sa...

Underbart söta!!!
Vad duktig du är :)
Vilken gullegris.

Kram!

Malin sa...

Åh vilka söta saker du sytt, du är jätteduktig!
Kram Malin