23 juli 2008

Inredning till bilen













Vem har sagt att man bara måste tänka på inredning innomhus och i trädgården???
Jag har länge varit på jakt efter ett skydd, kombinerat med prylficka till sätet där sonen har sin bilbarnstol. Han sitter fortfarande bakåtvänd och hans små skor och stövlar har en förmåga att få med sig både det ena och det andra som sedan smutsar ner i bilen. Men de sätesskydd/prylfickor som finns ute på marknaden är allt annat än snygga i mina ögon, så jag tog tag i situationen och sydde mig en egen av de fina stjärntygerna. Eftersom vi har mörkgrå och svart inredning i bilen så matchade det riktigt fint. Det är sytt så att när sonen en dag ska vändas och sitta framåtvänd, kan vi flytta med prylfickan och sätta den på baksidan och framsätet istället.
Smart, snyggt och praktiskt...tycker jag i alla fall!!!

4 kommentarer:

Malin sa...

Vad fyndigt...och fint! :-)

Kristin sa...

Det blev jättefint, och praktiskt! Tyget är ju ganska stadigt och hållbart så det kommer nog fungera utmärkt! :-)

Hoppas ni har det bra!
kram Kristin

Anonym sa...

Hejsan!

Tusen tack för dina goa ord. jag hoppas du har rätt!

Vad fiffigt och så smart coh vad fint det blev.

Jag ska i dagarna vända Matildas barnstol därför hon har nu blivit för lång för att sitta baklänges.
Man kanske skulle sy en och ha framför henne. För om man syr så får man ju den precis som man vill.

Tack för bra och smart tips!

Ha en fortsatt bra helg!

Här är det varmt, soligt och skönt och maken bakar blåbär och björnbärs pannkakor till frukost och lite senare ska vi på loppis!

Kram Bodil.

Maria Sandström sa...

Super snyggt! Nu vill jag fixa i vår bil oxå!!